Jak stworzyć tekst do reklamy, aby obniżył jej koszty i zwiększył konwersję?

Reklama to nie tylko ustawienie grupy docelowej, budżetu i wrzucenie grafiki. Chociaż wielu reklamodawców o tym zapomina, to reklamę stanowi także tekst.
Skuteczny nagłówek, zachęcający opis i CTA (wezwanie do działania), które wpływają na odbiorcę, obniżą koszty reklamy (w tej samej cenie pozyskamy więcej kliknięć) i zwiększą konwersję (wywołają określony efekt).
W tym artykule przeanalizujemy 6 zasad, dzięki którym Twoja reklama na FB będzie dobrze działać.

1. Wybór celu reklamy

Nie każdy cel reklamy umożliwia to samo. Jest jedno ograniczenie – reklama na polubienia strony. To specyficzny typ reklamy, gdzie masz ograniczoną liczbę znaków. Jeśli chcesz, aby opis Twojej reklamy wyświetlał się poprawnie, ogranicz się do ok. 75 znaków. Tylko – czy potrafisz w takiej liczbie zmieścić opis, który zachęci do polubienia? To nie jest łatwe zadanie. Możesz napisać tylko jedno zdanie i albo Ci się uda, albo nie.
Dlatego polecam inne formaty reklamowe, gdzie możesz stworzyć opis, nagłówek, wybrać przycisk.

2. Rozpoczęcie tekstu

To mit, że ludzie nie czytają tekstu. Czytają – ale nie wszystko. Jeśli zainteresujesz ich od samego początku, wtedy masz większą szansę, że przeczytają także resztę. Jak to zrobić? Jedną ze skutecznych metod jest po prostu zadanie pytania.
Pytania przyciągają wzrok, bo są skierowane bezpośrednio do czytelnika. Kiedy ktoś zaczepi Cię na ulicy i zada pytanie, to nawet, jeśli za chwilę powiesz, że nie jesteś zainteresowany, to pytanie wysłuchasz. Tak samo jest w tekście.
„Myślisz o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale boisz się, że nie dasz rady utrzymać się poza etatem?”.
Niech pytanie będzie twoim rozpoczęciem. A co dalej?

3. Przedstawienie korzyści

Każda reklama ma swój cel – wizytę na stronie internetowej, wysłanie wiadomości, aktywność. Jest jednak bardzo ważna rzecz, o której zapomina wiele reklamodawców. Nie wystarczy ustalić takiego celu i czekać, aż ludzie zaczną go realizować. Odbiorcy zawsze muszą wiedzieć, dlaczego opłaca im się/ warto to zrobić. A więc zanim stworzysz reklamę, odpowiedz sobie na pytanie: „dlaczego z punktu widzenia odbiorcy warto wejść na stronę internetową/wysłać wiadomość/ skomentować post?”. Znajdź argument i przedstaw go jako korzyść.

„Myślisz o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale boisz się, że nie dasz rady utrzymać się poza etatem? Wejdź na stronę kalkulatorprzedsiebiorcy.pl i wypełnij intuicyjny arkusz. On pokaże Ci, ile produktów powinnaś sprzedać, aby wyjść na tzw. „zero”. Dzięki temu opracujesz konkretny plan sprzedaży i odpowiesz sobie na pytanie – czy jest realne, aby go osiągnąć”

4. Stworzenie przyciągającego nagłówka

W reklamie na FB masz możliwość stworzyć nagłówek. Wykorzystaj tę funkcję – sam przycisk nie będzie działał tak dobrze, jak przycisk z nagłówkiem. Celem nagłówka jest zdradzenie, co się stanie po kliknięciu w przycisk, ale jednocześnie zostawienie pewnego uczucia ciekawości i niedosytu. Jak mógłby wyglądać nagłówek do naszego przykładu?
„Czy dasz radę utrzymać swoją działalność?”

5. Tekst na grafice

Kiedyś można było reklamować tylko takie posty i zdjęcia, gdzie zawartość tekstu nie przekraczała 20%. Dzisiaj nie ma z tym problemu, ale FB informuje nas, że reklamy z większą ilością tekstu będą droższe (może nie tak wprost). Stosujmy się więc do tej zasady.
Bardzo ważne jest jednak, aby nie powtarzać tekstu z grafiki np. w nagłówku. Pomyśl sobie, że płacisz za każde słowo. I czy naprawdę wolisz użyć 2 razy tego samego sloganu? A może jeśli nagłówek „Czy dasz radę utrzymać swoją działalność?” nie będzie za dobrze działał? Wtedy warto, aby na grafice znalazł się jeszcze inny slogan. Jeśli jeden nie zadziała, to może drugi da radę  Przykład:
Kalkulator przedsiębiorcy
Zobacz – jak wyjść „na zero”

6. Call To Aktion (wezwanie do działania)

To obowiązkowy element skutecznej reklamy. Możesz takie CTA dać w nagłówku, opisie lub grafice. Ważne jednak, aby o nim pamiętać! Ktoś kto ogląda reklamę i jest zainteresowany, musi wiedzieć, co ma dalej zrobić. Jeśli go o tym nie poinformujemy (wejdź na stronę, zostaw komentarz, bo…), wtedy stracimy szansę na realizację naszego celu (a przecież o niego nam chodzi!).

Jak więc mogłaby wyglądać reklama z tego przykładu?

Jeśli chcesz zobaczyć więcej przykładów usprawnień reklam, wejdź tutaj. W tym gościnnym artykule przeanalizowałam 3 prawdziwe reklamy (portalu ślubnego, dewelopera i zegarków) i znalazłam dla nich sposoby na optymalizację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.