Angażowanie fanów na facebooku – sprawdzona metoda 5 postów

Nie znam chyba osoby, która nie chciała by mieć zaangażowanych fanów na facebooku. Publikujemy nowe treści i naturalne jest, że chcemy, aby społeczność komentowała nasze posty. Czy jednak zawsze robimy to dobrze? A może jest jakiś sposób na zwiększenie zaangażowania fanów?

Krok 1 – publikowanie wartościowych treści

Tego tematu nie przeskoczymy. Żeby zastosować metodę, o której mówię, musisz mieć coś wartościowego do przekazania. I nie – informacja o nowym produkcie w Twoim sklepie raczej nie porwie tłumów (chyba że masz niesamowity popyt na swoje produkty). Zastanów się, co takiego naprawdę przyda się Twoim fanom i zaczynamy – poznaj metodę na zwiększenie zaangażowania na fanpage‘u, rozkładając jeden Twój temat na 5 postów.

Post 1. Zapytaj o temat

Jeśli planujesz stworzyć nowy artykuł, webinar, live, zapytaj swoją społeczność o temat. Możesz pozwolić im wybrać spośród kilku opcji. Ważne! Nie wykorzystuj do tego celu funkcji ankiety – ona, co prawda, wygląda fajnie, ale nam najbardziej zależy na komentarzach. To aktywność fanów na facebooku w postaci komentarzy, a nie kliknięć w obrazek, zwiększa nam najbardziej zasięgi organiczne.

Zobaczmy, jak robi to Ola Gościniak:

Post 2. Zapytaj o szczegóły wybranego tematu

Twój pierwszy post wygenerował komentarze? Świetnie! Teraz możesz dopytać o szczegóły. Np. jeśli u Oli Gościniak wygrałby temat “jak zrobić własny kurs online”, to kolejny post mógłby brzmieć: Jakie zagadnienia z tematyki kursów online Was najbardziej interesują? Tworzenie, promocja, sprzedaż? A może jeszcze coś innego?

Post 3. Ogłoś zapisy/zapowiedź + użyj bonusów

Mamy już wybrany temat i szczegółowe zagadnienia. Teraz możesz użyć bonusów (lub zostawić to na post po publikacji live/artykułu). W tym celu najlepiej jest podpiąć bota, jak to zrobić pokazuję w tym filmie.

Post 4. Przeprowadź akcję właściwą

Dopiero w tym momencie przeprowadzamy akcję właściwą – tworzymy webinar, live, publikujemy artykuł. Jak widzisz, poprzedziliśmy ją 3 postami, aby zbudować zainteresowanie i zaangażowanie na fanpage’u. Być może do tej pory skupiałaś się tylko na tym kroku. Przetestuj opisaną technikę, bo możesz bardzo się zaskoczyć 🙂

Moja wskazówka: Pod postami, które były chętnie komentowane, możesz wrzucić link z informacją o transmisji, dzięki czemu każda osoba komentująca dostanie powiadomienie.

Post 5. Zapytaj o opinie/efekty po wdrożeniu Twoich wskazówek

Zanim zakończysz swój temat, warto też poznać opinię o Twoich treściach. To znowu fajny krok do tego, by zaangażować społeczność. On również powinien wygenerować komentarze.

Moja wskazówka: W tym poście warto dodać skrócony link do postu nr 4 – nie każdy musiał go widzieć, a z mojego doświadczenia wynika, że gdy rozmawia się o jakimś temacie, to zawsze znajdzie się ktoś zainteresowany, kto z chęcią obejrzy/przeczyta nasz post wcześniejszy.

Jak zwiększyć aktywność na facebooku – 10 przykładowych postów

Dotarliśmy do końca z metodą 5 kroków. Ale to nie wszystko! Dla osób zapisanych na moją listę mailingową, mam także nagranie dodatkowe: 10 przykładów postów, które angażują społeczność na fanpage’u (wraz z omówieniem).