Jak dobrze prowadzić fanpage na fb – przykłady małych firm

Czy musimy uczyć się tylko od tych największych? A może firmy, które działają od niedawna, również mają nam coś ciekawego do pokazania na Facebooku? Przeanalizowałam kilka przykładów fanpage’y do 2000 polubień, od których możemy się czegoś ciekawego nauczyć…

Prowadzenie fanpage – jak rozpocząć

Jeśli jesteś przed założeniem fanpage’a lub dopiero zaczynasz – zadbaj o to, by na Twoim fanpage’u pojawiły się już jakieś treści, zanim zaczniesz go bardziej promować. Po prostu – przygotuj się. Dodaj zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle i najlepiej kilka postów. W pierwszym możesz się przywitać i opowiedzieć o sobie. W kolejnym dodaj już jakąś ciekawą treść. Na nagraniu pokazuję jeden fanpage, który ma zaledwie kilka dni, a już rozpoczął prężne działania (minuta 1:44)

Uwaga! Jeśli kusi Cię zaproszenie znajomych do polubienia, to odpuść to sobie. Dlaczego? Piszę o tym tutaj.

Jakie zdjęcie wybrać na zdjęcie profilowe, w tle i “naszą historię”?

Fanpage jest Twoją wizytówką. Te trzy elementy – zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle i nasza historia pokazują czym się zajmujesz i jaki jest Twój biznes.

Gdybym miała podpowiedzieć Ci 3 zasady, których warto się trzymać przy tych zdjęciach byłoby to:

  • w jednym z tych miejsc dobrze by było, gdyby pojawiło się Twoje zdjęcie,
  • nie powielaj treści – niech każde z tych miejsc pełni inną funkcję,
  • dodaj opisy z linkami do wszystkich tych miejsc.

Zobacz to na przykładzie Moniki – minuta 18:17.

Sklep i produkty – czyli jak zwiększać sprzedaż na Facebooku

Jeśli jednym z Twoich celów biznesowych jest generowanie sprzedaży przez fanpage, zainteresuj się funkcją sklepu. Jest to o tyle ciekawe, że możesz zacząć sprzedawać swoje produkty, nie mając jeszcze zewnętrznej strony internetowej. Wystarczy wtedy ustawić funkcję wysyłania wiadomości.

Uwaga! Jeśli ustawisz sklep skonfigurowany na wysyłanie wiadomości, niestety nie będziesz mogła tego zmienić. Gdy będziesz mieć już własny sklep internetowy, będziesz musiała stworzyć go na Facebooku od nowa. Ale i tak uważam, że warto.

Przykład sklepu na Facebooku pokazuję w minucie 28:24.

Budowanie społeczności i zwiększania zaangażowania

Mam nadzieję, że zainspirowałaś się video i tam odnalazłaś rzeczy, które warto u siebie poprawić na fanpage’u. Kolejną rzeczą, która spędza nam sen z powiek, jest budowanie zaangażowania. Przecież nie po to tworzymy naszą biznesową stronę na Facebooku, żeby nikt nie czytał i nie komentował naszych postów, prawda?

Dlatego też stworzyłam poradnik o tym, jakie posty budują zaangażowanie na fanpage’u. Zobaczysz go tutaj.