Jak nie stracić zasięgu organicznego mimo zmian na facebooku?

Omawiam to na przykładzie Mai, która prowadzi fanpage salonu kosmetycznego. Nie ma dużego grona fanów ani zaangażowania. Dlatego w tym artykule i filmie omawiam podstawy, które powinna wdrożyć na fanpage, aby osiągać zasięgi organiczne wyższe niż kilka procent fanów.

1. Czy warto regularnie wstawiać posty?

Kiedy facebook obcina zasięgi, oznacza to, że nasz fanpage nie wyświetla się wszystkim naszym fanom. Kiedy publikujesz rzadko, wyświetlasz się nie tylko niewielu fanom, ale jeszcze wyświetlasz się im sporadycznie. Jeśli chcesz, aby przychodziły do Ciebie klientki mówiące “widziałam Twoje zdjęcia na fanpage, więc przyszłam “, to musisz im się pokazać przynajmniej kilkukrotnie, zanim się na to zdecydują.

2. Wzbudzanie dyskusji w komentarzach pod postami

Aby uzyskać dyskusję w komentarzach, musisz rzucić temat, hasło lub zadać pytanie. Mało kto zaczyna prowadzić dyskusję, kiedy nie jest do tego namawiany. W przypadku salonów kosmetycznych możesz opublikować dwa zdjęcia realizacji paznokci i zapytać obserwujące o wzór, który bardziej się im podoba. Opublikuj to w formie posta lub ankiety, jeśli masz ją dostępną na fanpage. Pamiętaj odpowiadać na komentarze i nie bój się zadawać kolejnych pytań “Dlaczego akurat te?” , które dodatkowo rozwiną dyskusję.

3. Pokazywanie firmy zza kulis

Wiele osób prowadzących fanpage boi się publikować swój wizerunek lub swojego zespołu. Kiedy jednak się na to odważysz, zobaczysz pozytywne efekty. Ludzie lubią zdjęcia, na których widać Ciebie, Twoją pasję, zaangażowanie. To skraca dystans między Tobą i potencjalnymi klientami oraz buduje relacje.

4. Publikacja wysokiej jakości treści

Szczególnie fanpage, które dotyczą tematyki wizerunku, grafiki powinny publikować zdjęcia w wysokiej jakości. Jest to wizytówka usług, jakie oferujesz. I nawet jeśli tworzysz piękne makijaże, ale masz słaby sprzęt fotograficzny, to lepiej takich zdjęć nie publikować, bo działają one na niekorzyść.

5. Wykorzystaj formaty, które lubi facebook

Wideo i live nie tylko są wspierane przez facebooka większymi zasięgami, ale też świetnie działają w budowaniu marki osobistej. Pokazujesz, że znasz się na tym, co robisz (bo masz odwagę, aby puścić to w internet), możesz odpowiadać na pytania fanów i budować z nimi relacje. To właśnie z tego powodu facebook tak lubi te formaty (Ty też je polubisz, kiedy zaczniesz).

Obejrz film, gdzie omawiam te wszystkie rady na fanapge Mai (kosmetyczki)

One Comment

  1. Bardzo mi się podobał ten audyt fanpage’a. Pokazałaś konkretnie, co warto wprowadzić, żeby mieć efekty. Masz rację z tymi podstawami-widać to też w dziedzinie finansów osobistych, którymi się zajmuję. Jeśli mamy wdrożone podstawy, to jest to co najmniej połowa sukcesu 🙂 Czekam na kolejne wartościowe treści od Ciebie! No i zaczynam działać według Twoich wskazówek na moim fanpage’u 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.