Jak prowadzić stronę firmową na Facebooku?

Tak, abyśmy my mieli z tego korzyści i żeby nasi fani też je mieli. Aby tak się stało, powinniśmy określić cele naszej strony, to co chcemy publikować, co warto zoptymalizować. W tym filmiku omawiam 3 mini audyty fanpage’y. Są skrajnie różne, ale zależy im na podobnych czynnikach: zaangażowaniu fanów, budowaniu marki eksperta i zaufania, pokazania się z profesjonalnej strony.

Zobacz, co można na takich fanpage’ach zoptymalizować:

Majstersztyk Językowy – niemiecki online
Cel: angażowanie społeczności, budowanie marki eksperta oraz sympatycznej osoby

Dobre działania:

  • Zdjęcie w tle, które od razu zdradza, czego dotyczy strona
  • Estetyczne zdjęcia
  • Spójność kolorystyczna
  • Dobra nazwa strony
  • Pokazanie siebie w zdjęciu profilowym na stronie
  • Posty angażujące (np. z uzupełnieniem poprawnego słowa)

Możliwe do zoptymalizowania:

  • Dodanie opisów (w zdjęciu w tle i zdjęciu profilowym)
  • Odpisywanie na recenzje, aby pokazać naszą relację z klientami
  • Pytania w postach dajemy na samym końcu (nie nawołujemy do innej akcji już po zadaniu pytania)
  • Rozbić tekst, aby dodać mu większej czytelności
  • Filmy z YT ładować bezpośrednio na fanpage (ma to swoich kilka ważnych zastosowań, o których mówię w filmie)

Przykłady postów angażujących:

  • Dać propozycję np. 3 tematów do kolejnego nagrania (wakacje, jedzenie, praca) i pozwolić fanom zdecydować, który z nich:
    • a) pojawi się na stronie (decyzja odnośnie potrzeb na film)
    • b) pojawi się jako pierwszy (decyzja odnośnie kolejności, co jest najbardziej dla nich pilne w tym momencie)
  • Przygotować materiał (film, checklistę, listę ze słówkami), który nie będzie nigdzie opublikowany. Dostęp do tego materiału otrzymają osoby komentujące konkretny post. Możemy to zrobić ręcznie, ale przydatny jest darmowy bot na facebooku. Jak go skonfigurować, aby wykorzystać tę funkcję, pokazuję w filmie.
  • Stworzyć serię np. filmów live, gdzie poprzez rozrywkę, nasi fani jednocześnie się uczą (np. oglądanie fragmentów niemieckojęzycznych filmów z tłumaczeniem wyrażeń i słówek)

Klinika laktacyjna Kraków

Cel: rozwinięcie młodego fanpage’a, budowanie zaufania i marki eksperta

Dobre działania:

  • Zdjęcie profilowe, które buduje autentyczność i zaufanie
  • Zdjęcie w tle, które zdradza, czego dotyczy fanpage

Możliwe do zoptymalizowania:

  • Uzupełnienie opisów
  • Rozbicie usług na poszczególne i dodanie ich cen (lub przedziałów cenowych)
  • Zaprojektowanie szablonów grafik, które będą ze sobą spójne
  • Wstawianie zdjęć z wydarzeń (budują autentyczność i zaufanie)
  • Zachęcić do wystawienia recenzji

Przykłady postów:

  • cykl postów”pytania i odpowiedzi”, w których dzielimy się wiedzą z tematów aktualnie ważnych dla fanów,
  • post, w którym pytamy o mity w tematyce fanpage,
  • cykl postów “fakty i mity”,
  • filmy/live eksperckie

Black Beard:

Cel: łączenie komunikacji w dwóch tematykach (fryzjerstwa i alkoholu)

Dobre działania:

  • Wysoka jakość zdjęć i ich spójność (kolorystyczna, estetyczna)
  • Wzorcowa zakładka usług, ze zdjęciami, cenami i opisami,
  • Przyciski, które są dopasowane do typu strony,
  • Integracja z innymi narzędziami (w tym przypadku do rezerwacji wizyty)

Możliwe do zoptymalizowania:

  • Odpisywać na recenzje
  • Zmienić zdjęcie w tle (najlepiej na gotowy już film),
  • Dodać zdjęcia ekipy, aby pokazać “bardziej ludzką” stronę tej strony,
  • Podkreślać w komunikacji, że jest to miejsce, w którym nie tylko obcina się włosy, ale także dba o atmosferę, relaks, można napić się czegoś dobrego (przewaga konkurencyjna i coś, co odróżnia to miejsce od innych salonów)
  • Dodawać na stronę filmy, które są umieszczane na YT

Przykłady postów:

  • Posty eksperckie, gdzie dzielimy się wiedzą, np. na temat pielęgnacji brody, doboru kosmetyków

Jeśli Ty również chciałbyś otrzymać analizę swojego fanpage’a – wejdź tutaj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.