YouTube uzupełnieniem Facebooka? Zobacz, co możesz zyskać, korzystając z obu platform

Nie ukrywam, że moim ulubionym medium jest Facebook. To na nim skupiam się najbardziej. Przygotowuję jednak dużo contentu w formie video. I chociaż facebook lubi ten format, to jednak zaczęło mi brakować kilku funkcjonalności. Zaczęłam korzystać z YouTube i obecnie widzę dużo korzystnych funkcji. Jakich? O tym dowiesz się z tego artykułu.

Hosting filmów na YouTube

Gdy zaczęłam korzystać z YT do celów biznesowych (a było to znacznie później niż zaczęłam korzystać z FB), to moim pierwszym celem był hosting video. Chciałam, żeby filmy były gdzieś przechowywane, żebym w każdym momencie mogła z nich skorzystać (i np. osadzić je na stronie), a także były łatwo dostępne do moich odbiorców. W przypadku YouTube możesz posegregować swoje filmy w playlisty, dodać do nich tagi. Wygląda to przejrzyście i łatwo się korzysta z archiwalnych nagrań. Niestety na Facebooku mam wrażenie, że nikt już nie ogląda filmów zamieszczonych np. 3 miesiące temu – a szkoda, żeby marnował się dobry materiał.

YouTube pozycjonuje Twoje filmy, a Facebook nie

Z tym argumentem nietrudno się zgodzić. To YouTube jest drugą (zaraz po Google) najpopularniejszą wyszukiwarką. I często chcemy w wyszukiwarce google wyświetlać się wysoko, dbamy o SEO, a co w przypadku naszych materiałów video? Szkoda by było nie skorzystać z nowego źródła pozyskiwania oglądających (a w przyszłości może także klientów?). Dlatego każdy film odpowiednio zatytuowany, otagowany, ma szanse wyświetlić się na YouTube, kiedy ktoś wpisze odpowiadającą jemu frazę. Chociażby dla tego jednego argumentu Twoje filmy powinny tam się znaleźć.

Zamknięta transmisja na żywo? Zrobisz to na YT

Kiedy chcę zrobić live publiczny, robię to na Facebooku. To dobrze wpływa i na zasięgi, i na zaangażowanie. Czasami jednak tworzę coś, czego nie chcę pokazywać publicznie – tylko np. osobom zapisanym na listę mailingową. Wtedy z pomocą przychodzi mi YouTube. Tworzę transmisję niepubliczną, a link wysyłam subskrybentom. Jeśli później chcę, mogę zmienić ustawienia na publiczne, żeby ten materiał wyświetlał się na moim kanale.

YouTube wspiera swoich publikujących

Za to go bardzo lubię 🙂 Pomaga w optymalizacji Twojego kanału. Pod koniec Twojego filmu może np. wyświetlić się panel z zachęceniem do subskrypcji czy obejrzenia kolejnego filmu. A kiedy Twoja liczba subskrybentów zacznie rosnąć, możesz na tym zarabiać. Tym samym polityka YouTube wspiera twórców treści, więc warto z tego skorzystać.

Podląg kanału na YouTube

Z YouTube przeanalizujesz swoje filmy dokładniej

To jest właściwie oczywiste, ale warto o tym powiedzieć. YT to platforma do video, więc wszystkie swoje wyniki dotyczą właśnie jego. Facebook nie będzie skupiał się na tym, żeby powiedzieć nam, np. na jakie frazy są znajdowane nasze filmy, skąd przychodzą oglądający i jak się zachowują na kanale. Jeśli jednak chciałabyś o tym wiedzieć, to YouTube okaże się na pewno pomocny.

Dywersyfikuj ryzyko, umieszczając filmy w dwóch miejsach

Nie oszukujmy się – prowadzimy biznes, a w biznesie trzeba brać pod uwagę ryzyko. Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której prowadzę fanpage już jakiś czas, tam mam wszystkie materiały, fanów, a z jakiegoś powodu Facebook go usuwa czy blokuje, bo uznaje, że naruszyłaś pewne standardy Facebooka. Lub – ktoś włamuje Ci się na konto, zmienia Twój fanpage na stronę wyśmiewającą ludzi otyłych, Twoje dotychczasowe filmy usuwa, a ludzie odlajkowują go z prędkością światła.

Wiem, że takie sytuacje nie zdarzają się często, ale jednak mają miejsce. Przezorny zawsze ubezpieczony, dlatego rozbudowuję kilka kanałów. U mnie jest to: Facebook, strona internetowa, baza mailingowa, YouTube. Nawet jeśli z jakiegoś powodu któryś z nich będzie przez jakiś czas niedostępny, będę mogła korzystać z pozostałych i nie stracę z Wami kontaktu.

Podsumowując – czy YouTube wspiera Facebooka?

Chociaż YouTube i Facebook mocno ze sobą konkurują, to my możemy się cieszyć. Obie te platformy prześcigają się w kolejnych nowych funkcjach, ale ostatecznie – to my z nich korzystamy. Nie musimy ograniczać się do jednego miejsca. W budowaniu społeczności Facebook jest mistrzem, ale jeśli mówimy o video – tutaj moje serce skrada YouTube. Wymieniłam dla mnie najważniejsze jego zalety w porównaniu do FB i mam nadzieję, że to Cię przekonało. Ale zdaję sobie sprawę, że pewnie jest ich więcej, dlatego zachęcam do dzielenia się w komentarzach swoimi uwagami w tym temacie 🙂

A jeśli chcesz zobaczyć moje nagrania lub wesprzeć mnie na YouTube, zostawiając swoją subskrypcję, zrobisz to tutaj: http://bit.ly/Optymalizatorka-YouTube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.