Jak zwiększyć sprzedaż na fanpage’u?

Elena zrezygnowała z pracy dla kogoś i założyła własną działalność. Szyje produkty dla dzieci (poduszki w kształcie zwierząt, maskotki), które cieszą się zainteresowaniem. Ludzie lajkują, czasami komentują, ale… nie kupują. Dlaczego?

Inny problem byłby, gdyby ludzie nie wykazywali zainteresowania. Wtedy trzeba by zastanowić się, czy na ofertowane produkty jest popyt i w jaki sposób je prezentujemy.

Ale produkty Eleny cieszyły się zainteresowaniem, więc brak sprzedaży przez facebooka musiał mieć inną przyczynę. Przeanalizowałam jej fanpage i znalazłam 4 proste rzeczy, które mogłaby poprawić, aby zwiększyć ilość zapytań o produkty z tego źródła.

W tym celu możesz obejrzeć nagranie z pokazanymi przykładami lub przeczytać cały tekst (albo oba rozwiązania).

     Pokazywanie siebie na fanpage

Oglądasz dwa bardzo podobne produkty. Oba spełniają Twoje funkcje. Ale na jednym fanpage’u jest zdjęcie osoby, która je tworzy. Uśmiecha się, widać, że robi to z pasją. W opisie ta osoba mówi o swoim dniu w pracy, kiedy tworzy produkty i dlaczego ta praca sprawia jej taką przyjemność.

Który produkt kupujesz?

Oczywiście drugi. Pokazywanie kto stoi za daną stroną buduje relacje. A kiedy zbudujesz relację z potencjalnymi klientami, oni będą chcieli od Ciebie kupić. Nie tylko kupić Twój produkt, ale będą chcieli, aby ich pieniądze poszły właśnie do Ciebie zamiast do przypadkowej firmy. Pewnie nieraz zdarzyło Ci się kupić coś od znajomego, bo wolałeś dać mu zarobić, niż płacić obcej osobie (skoro i tak planowałeś zakup tego produktu).

Usprawnienia:

1. Pokazujesz na zdjęciu lub filmie siebie i opowiadasz, dlaczego założyłaś taką działalność. Co Cię zmotywowało, czy to jest Twoja pasja?

2. Pokazujesz siebie lub zespół przy pracy. Opowiedz, jak wygląda Wasz dzień, kiedy realizujecie zamówienia.

     Sprawny proces sprzedaży (nawet bez strony internetowej)

Klient musi łatwo znaleźć to, co go interesuje. Ścieżka zakupowa powinna być tak skonstruowana, aby nie wymagała od zainteresowania szukania dodatkowych informacji, linków. Każde kolejne kliknięcie naszego potencjalnego klienta zmniejsza szanse na dokonanie zakupu. Na tym polu wielu sprzedawców traci zainteresowane kupnem osoby, które po prostu nie znalazły Twojego produktu.

Elena dodając zdjęcia swoich pluszaków, dodawała krótki opis, ale bez informacji gdzie, za ile i jak można kupić. Osoby zainteresowane same musiały ich szukać, wchodząc w zakładkę „sklep”. Ale już wiemy, że wymaganie od zainteresowanych dalszego szukania, to marnowanie okazji do sprzedaży.

Usprawnienia:

1. Dodając zdjęcie produktu, w opisie zaznacz, w jaki sposób można go kupić (link będzie ok)

2.  Jeśli masz zakładkę „sklep” na facebooku, to oznaczaj produkty w postach.

     Zachęcenie klienta do zakupu

Dobre zdjęcie to kluczowy element. Ale kiedy masz już dobre zdjęcia, a produkt i tak się nie sprzedaje, to warto zastanowić się nad innymi elementami. Czy opis zachęca do zakupu? I w jaki sposób to robi? „Miś 50 centymetrów, z włóczki naturalnej” lub „Zapraszam do zakupu misia” to nie jest odpowiednie zachęcenie.

Ważne jest, aby dobrze opisywać produkt. Nie mów tylko o parametrach. Wciel się w rolę klienta – jakich informacji on potrzebuje, aby dokonać zakupu? Może zastanawia się, czy ten miś jest odpowiedni dla dzieci poniżej 6 miesięcy? Albo czy jest wypełniony nieuczulającą pianką?

Usprawnienia:

1. Napisz opis swoich produktów, który będzie odpowiadał na pytania klientów.

2. Zachęcaj do zakupu, pokazując, dlaczego akurat Twój produkt jest najlepszy dla klienta

     Upewnienie klienta w jego decyzji (zakupowej)

Kiedy podejmujemy jakąś decyzję chcemy wiedzieć, że to jest najlepsza z możliwych opcji. Twój klient również o tym myśli i jest dla niego ważne. Wykorzystaj dowód społeczny (social proof), aby zwiększyć sprzedaż na swoim fanpage’u. Kiedy zainteresowany zobaczy, że inni zakupili produkty i są zadowoleni, łatwiej podejmie decyzję o zakupie.

Usprawnienia:

1 Poproś obecnych klientów o wystawienie Tobie recenzji (pamiętaj, aby im odpisać. Pokaż, że klienci są dla Ciebie ważni).

2. Poproś jakiegoś klienta o zdjęcie z Twoim produktem (jeśli to możliwe). Wstaw je na fanpage i podziękuj za dokonanie zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.