Reklama B2B na FB – jak dotrzeć do przedsiębiorców

Fanpage B2B, Facebook B2B- czy to w ogóle ma sens?

Wbrew niektórym opiniom, że facebook jest medium prywatnym i rozrywkowym, można dzięki niemu skutecznie docierać do firm. Firmy tworzą ludzie, którzy nierzadko mają konto na tym serwisie.

“Ok, ale do komunikacji B2B lepszy będzie Linkedin” – możesz odpowiedzieć. Być może tak, być może nie. Nie wysuwajmy takich wniosków, dopóki tego nie sprawdzimy. Musisz wiedzieć, że Facebook posiada naprawdę szerokie możliwości dotarcia do przedsiębiorców. Przetestuj je i wybierz system reklamowy, który jest dla Ciebie efektywniejszy.

Jak targetować reklamy do firm na Facebooku?

Pozwól, że w tym artykule nie będę poruszać tematów remarketingu i podobnych grup odbiorców. Skupię się wyłącznie na sposobach targetowania reklam FB do przedsiębiorców. Facebook daje nam kilka możliwości, m.in.:

  • właściciele małych firm,
  • administratorzy stron biznesowych,
  • administratorzy stron na Facebooku,
  • sektor małych i średnich przedsiębiorstw ,
  • osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą,
  • własna działalność – właściciel firmy,
  • własna działalność gospodarcza (self-employed).

Podane przeze mnie przykłady znajdziesz w “szczegółowych opcjach targetowania”. Możesz kierować też reklamę na administratorów konkretnych stron, np. na temat sportu, zdrowia i urody lub jedzenia i restauracji.

Reklama B2B na Facebooku – konkretne przykłady targetowania

Jak widzisz, Facebook umożliwia nam dotarcie do przedsiębiorców na różne sposoby. Jednak to może nie wystarczyć – szczególnie jeśli masz wizję konkretnego odbiorcy (a to akurat dobrze). Pokażę Ci na przykładach, jak możesz ustawiać reklamy do firm.

Przykład 1: Optymalizujesz sklepy internetowe i chcesz dotrzeć do osób, które takie sklepy posiadają.

Facebook, co prawda, umożliwia dotarcie do takich grup, jak:

  • e-commerce specialist,
  • e-commerce director,
  • e-commerce payment system,
  • e-biznes,
  • e-handel.

To jednak może nie wystarczyć, bo e-handel może trafiać do ludzi, którzy nie mają swojego sklepu, a po prostu się tym interesują. Dlatego proponuję przetestować ustawienie:

Nigdy nie będziemy mieli pewności, że trafimy w 100% do grupy odbiorców, na której nam zależy, ale stosując targetowanie administratorzy stron na Facebooku + e-handel, znacząco zwiększamy prawdopodobieństwo. Przy ustawianiu takiej reklamy pamiętaj o “zawężeniu” grupy.

Przykład 2: Pomagasz firmom w założeniu fanpage’a i prowadzeniu go.

W tym przypadku również możesz dotrzeć do takich osób. Ja wybrałam właścicieli małych firm i sektor małych i średnich przedsiębiorstw i wykluczyłam administratorów stron na Facebooku.

Dzięki temu docieramy do osób, które prowadzą biznes, ale jeszcze nie mają fanpage’a.

Mam nadzieję, że te dwa przykłady pokazały Ci, że warto skorzystać z systemu reklamowego Facebooka, by docierać do przedsiębiorców. To może okazać się naprawdę skuteczne 🙂

Zainteresowany tematami reklam?

Jeśli interesuje Cię tematyka reklam na FB, zachęcam do zerknięcia na:

Możesz też napisać do mnie, mogę pomóc Ci w ustawieniach bądź zrobić to za Ciebie 😉