Jak prowadzić firmowy fanpage, aby nowi goście zostali na stałe?

Przede wszystkim musisz mieć na nim porządek! Twoja strona firmowa to miejsce, gdzie wchodzą zainteresowane osoby, potencjalni klienci. Masz kilka sekund, aby przykuć ich uwagę i zatrzymasz na dłużej. Jeśli Ci się uda, może klikną “lubię to”, jeśli nie – wyjdą, by obserwować inne strony.

Dlatego tak ważne jest, aby Twój fanpage był przejrzysty i czytelny. Tak jak mieszkanie, które sprzątasz, zanim przyjdą do Ciebie goście, tak posprzątamy nasze fanpage. Zadamy sobie pytania:

Jakie powinno być zdjęcie w tle na fanpage?

Oprócz tego, że nie powinno być ucięte, ważne są dwie rzeczy.

  1. Zdjęcie w tle powinno od razu pokazywać to, czym się zajmujesz. Nie ma tam miejsca na inspiracyjne grafiki (to na profilu prywatnym). W kilka sekund Twój nowy gość powinien się dowiedzieć, czy to jest miejsce dla niego czy nie. Na grafice krótko skondensuj to, czym się zajmujesz.
  2. Gdy już zaintrygujesz swojego gościa grafiką w tle, powiedz mu coś więcej. Kiedy w nią kliknie, nie zostawiaj pustego opisu. Niech tam będzie coś więcej. Mamy jego uwagę – teraz trzeba ją zatrzymać. W opisie jest miejsce na rozwinięcie tematu, który poruszyłaś w zdjęciu w tle. Możesz dodać także CTA (np. link do strony internetowej lub pobrania prezentu)/

Jakie dodać zdjęcie profilowe na fanpage?

Czy dodasz tam swoją twarz, logo firmy czy inne zdjęcie to już Twoja decyzja. Ale ważne jest, aby wyglądało profesjonalnie, było dobrej jakości i przekazywało to, co chcesz przekazać. Ja mam zdjęcie swojej twarzy, bo zależy mi, aby osoby w grupach na facebooku (w których się udzielam) łatwo kojarzyły markę Optymalizatorki i mój prywatny profil Natalii.

W zdjęciach profilowych zwróć uwagę na dwie rzeczy:

  1. Czy wchodząc na zdjęcie profilowe, wyświetla się jakaś dodatkowa treść (opis)? Podobnie jak w przypadku zdjęcia w tle, warto dodać więcej informacji o swojej marce.
  2. Czy przesuwając strzałkami, można zobaczyć zdjęcia sprzed kilku lat? Chyba nie bardzo chcesz, aby Twoje pierwsze logo, wykonane samodzielnie w prostym programie graficznym, które nie oddaje już tego, co teraz robisz, łatwo mógł zobaczyć potencjalny klient, prawda? A wiele korzysta z tej funkcji… I przechodzi strzałkami do najwcześniejszych zdjęć. Warto o to zadbać i usunąć stare zdjęcia profilowe!

Czy warto mieć our story?

Warto! Szczególnie wtedy, kiedy ani na zdjęciu profilowym, ani na zdjęciu w tle nie pokazujesz siebie (lub swojego zespołu). Bardzo ważne jest, aby nowy odwiedzający mógł w ciągu kilku sekund zauważyć, kto kryje się za fanpage i dlaczego prowadzi daną działalność. Ludzkie twarze przyciągają wzrok i budują zaangażowanie. Nawet najpiękniejsze grafiki, które będą na Twojej stronie, nie wzbudzą takiego zainteresowania i zaufania, jak Twoje zdjęcie. Zadbaj o to, aby dodać autentyczne, radosne zdjęcie oraz opis, który mówi o tym, dlaczego to, co robisz jest Twoją pasją.

“Dodaj przycisk na stronie” – do czego służy?

Jest to przycisk, który pomoże Ci przekierować odwiedzającego do miejsca, na którym szczególnie Ci zależy. Może chcesz pokazać film, który zrobiłaś na temat swojej marki? Albo chcesz zaprosić do grupy na facebooku? Nie bój się – “wyślij wiadomość” dalej tam zostanie. Dodatkowy przycisk będzie zaraz obok niego. Zoptymalizuj go, aby zarządzać ruchem na swojej stronie (jak to zrobić pokazuję w filmie).

Co robi “lista odtwarzania filmów” w zakładce “filmy”?

Porządkuje Twoje filmy i sprawia, że jesteś bardziej profesjonalna! Jeśli publikujesz dużo nagrań, Twoi odwiedzający nie muszą być zainteresowani wszystkimi. Warto podzielić je na poszczególne “listy” (kategorie). W moim przypadku jest to: OPTYrada (nagrania 5 minutowe), Marketing na facebooku i Copywriting. Zainteresowani poszczególnymi listami nie muszą szukać w całym spisie filmów, tylko wygodnie oglądają materiały, które przypisaliśmy do danej kategorii.

To także wygodne narzędzie dla Ciebie – kiedy będziesz rozmawiać z kimś na dany temat i będziesz chciała odesłać go do swoich filmów, powiesz “Znajdziesz to w zakładce filmy, kategoria copywriting”, a nie “poszukaj w moich filmach”. To brzmi o wiele konkretniej i pokazuje, że znasz się na rzeczy, nie uważasz?

Warto też nie pozostawiać losowi kwestii, który film będzie nas reprezentował w górnym panelu, dlatego sami wybierzmy to, co chcemy prezentować w pierwszej kolejności i w największym rozmiarze.

Przeglądanie dawnych zdjęć w zakładce “zdjęcia”

Kiedy ktoś miałby przewijać stronę Twojego fanpage, najprawdopodobniej zatrzyma się na postach, które publikowałaś tydzień temu. Jednak jeśli wejdzie w zakładkę “zdjęcia”, to w ciągu kilku sekund zobaczy zdjęcia, które publikowałaś … nawet parę lat temu. Biorąc pod uwagę, że początki nie zawsze są idealne, uczymy się tworzyć grafiki i posty, to możliwe, że nie chciałabyś, aby ktoś tamte zdjęcia przeglądał. Warto takowe usunąć, a zostawić jedynie te, które są dla nas sentymentalne lub oddają obecny charakter działalności.

Grupy na facebooku – jak wypromować je na fanpage?

Jeśli chcemy, aby nasze grupy były bardziej wyeksponowane na fanpage, to warto zastosować przycisk na stronie “odwiedź grupę” (wspomniany wyżej). Warto także połączyć grupę z fanpage, a później przypiąć najważniejszą, aby wyświetlała się najwyżej.

Jak ustawić zakładki na fanpage?

Jeśli któraś z zakładek jest dla Ciebie szczególnie ważna, możesz przesunąć ją wyżej. Wystarczy, że wejdziesz w Ustawienia -> Edytuj stronę i przeciągniesz daną zakładkę w wybrane przez Ciebie miejsce. W tym panelu usuniesz także niepotrzebne zakładki (do czego Cię na mawiam!), z których nie korzystasz oraz dodasz te, które chcesz mieć.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak te wszystkie rzeczy zastosować w praktyce, zapraszam Cię do obejrzenia filmu i pobrania prezentu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.